1 In Boeken tips/ Review

Vogelvrij Deel 1 van de serie Spellslinger. Review.

Vogelvrij. Deel 1 uit de serie Spellslinger. Wat zou jij opgeven voor magie-BMelloW.nl

Vogelvrij Deel 1 van de serie spellslinger. Ik hou van boekenseries met een magisch karakter. Boeken zoals Harry Potter, Lord of the ring maar ook de Grijzen jager, broederband en Twighlight zijn boeken wat ik graag lees/ las. Boeken met een mysterieus karakter vol magie. Als je daar van houd dan zit je goed met een boek als Vogelvrij.

Toen ik het persbericht over Vogelvrij en de Spellslinger-serie onder ogen kreeg werd ik meteen enthousiast. Ik heb echt een mega voorliefde voor dit soort boeken. De Spellslinger – serie komt dan ook als geroepen. Zover ik weet zijn er op het moment geen boeken series die ook maar iets weg kunnen/ zullen hebben van de boven genoemde boeken series. De kaft zorgt er in ieder geval voor dat ik meteen zin krijg om het boek te lezen. De persoon die de kaft heeft ontworpen heeft zijn of haar werk heel goed gedaan.

Vol goede moet begon ik aan het boek. Als ik niet las was mijn oudste zoon het aan het lezen.

Waar gaat het boek over:

In het eerste deel uit de serie maak je kennis met Kellen, een 16-jarige jongen die op het punt staat om in diskrediet te raken bij zijn familie, omdat hij geen magische krachten bezit. Wanneer je geboren bent in de Jan’Tep gemeenschap, zoals Kellen, kan je er maar beter op voorbereid zijn om te bewijzen dat je een echte magiër bent. Dat… of een wonder moet onderweg zijn. Maar Kellen rekent op geen van beide. Dus wanneer Ferius Parfax – een nomade met drie pakken spelkaarten – in het dorp aankomt, weet hij dat hij geen andere keuze heeft dan haar hulp te accepteren…

Over de schrijver:

Sebastien de Castell was nog maar net afgestudeerd als archeoloog toen hij zich realiseerde dat hij archeologie eigenlijk maar niets vond. Het was de start van een carrière als muzikant, ombudsman, ontwerper, choreograaf, leraar, projectmanager en acteur. Zijn enige verdediging tegen dit ietwat ongebruikelijke carrièrepad is dat alle beroepen goed van pas komen bij het schrijven van zijn boeken. Sebastien woont met zijn vrouw en twee oorlogvoerende katten in Vancouver, Canada.

De Castell schreef al eerder een fantasy-serie, The Greatcoats, waarvan het eerste deel, Traitor’s Blade, in 2014 werd genomineerd voor de Goodreads Choice Award en de Gemmell Morningstar.

Wat vinden wij van het boek Vogelvrij?

Ik kan daar heel kort over zijn.Dee eerste 3 hoofdstukken heb ik met moeite gelezen. Ik merk dat lezen op het moment me even niet makkelijk af gaat. De kans om te lezen word me al niet echt gegund. Maar door een druk schema merk ik dat ik mezelf de rust er niet voor gun. Ook vind ik het boek lastig om in te komen. Dit kan uiteraard door mij komen en niet het boek. Ik kan dan ook nog geen mening geven over dit boek.

Maar mijn zoon moest dit boek ook lezen. En aangezien hij een boekverslag moet inleveren op school was dit voor mij ook de perfecte kans om zijn mening naar het boek te vragen. En dit was wat hij er over te vertellen had:

Ik vind het een leuk boek. Persoonlijk ben ik al een fan van dit soort boeken. Ook lees ik graag. Dit boek vond ik op heel veel momenten spannend en grappig. Maar soms ook een beetje saai. Dit omdat sommige stukken langdradig waren. Ondanks dat vond ik het een leuk boek en raad ik het iedereen aan die van dit soort boeken houd en graag dikke boeken leest, net als ik.

Dit boek ga ik zeker nog lezen. Nu ik het wat rustiger krijg zal het lezen me weer wat makkelijker af gaan. Ik ben te nieuwsgierig naar dit boek en de boeken serie om dit boek niet te gaan lezen. Mijn mening hou je nog even van me te goed. Toch wilde ik het boek nu noemen en niet als ik het zelf ook gelezen had. Dit omdat ik het toch mee wilt geven als boeken tip voor de feestdagen.

Overige informatie:

Dit boek is geschikt voor jongens en voor meisjes. Het is geschreven voor kinderen vanaf 15 jaar en ouder. Al kon mijn zoon van 12 dit boek prima lezen. Hij had het in 3 dagen uit.

Categorieën: